Jul 14, 2014

Zavezana


Ovog vikenda sam se bacila na šivenje jedne veoma interesantne haljine za drugaricu koju već znate sa bloga. Donela je 2m veoma lepe viskoze, pa smo tražile zanimljiv kroj koji bismo koristile. Dopala joj se haljina sa čvorom, iz Burde 12/2012. Kroj nema mnogo krojnih delova, ali čvor na struku deluje kao prava zagonetka. Dugo sam želela da se oprobam sa nekim sličnim modelom, ali se nikad nisam nakanila, pa je ovo bila odlična prilika.

Štepalica: Haljina sa čvorom

Štepalica: Haljina sa čvorom

Evo kako kroj izgleda - kada sam videla prednji panel, znala sam da ću imati mnogo posla na haljini. Srećom pa u Burdi postoje ilustrovane instrukcije za šivenje, inače bi sastavljanje haljine bilo prava noćna mora. Trebalo mi je neko vreme da analiziram instrukcije i malo mozganja da bih se snašla, ali sam u nekom trenutku konačno uspela.

Ono što mi je odmah zasmetalo kod kroja je to što nema krojnih delova za postavu, koja bi mogla da bude krajnje jednostavna, a koja bi, u slučaju da se koristi providan materijal, bila neophodna.

Štepalica: Haljina sa čvorom

Kroj je modelovan za izrazito visoke žene, a drugarica ima oko 175 cm, pa nisam bila sigurna da li ću morati da skraćujem gornji deo (a i ako bih ga skraćivala, nisam imala pojma odakle bih ga kratila), pa sam rešila da napravim test kroj, i jako mi je drago zbog toga. Drugarica tek treba da isproba haljinu, ali već vidim par problema. 

Naime, čvor na struku pravi jako veliko zadebljanje, jer se haljina i vertikalno i horizontalno nabira u jednoj tački. Dodatno, sav nabran materijal dodaje težinu haljini u toj tački, pa čvor prosto vuče prednji deo naniže. Za gornji deo test kroja sam koristila viskozu iste debljine kao i ona koju ćemo koristiti za finalnu haljinu. Materijal je prilično mek i tanak, ali i pored toga imam utisak da je predebeo za ovaj model. Pored toga, nisam sigurna da bih volela da nosim haljinu koja ima budžu na stomaku. Imam par ideja kako da korigujem kroj, ali ću sačekati drugaricu da isproba haljinu, pa da se dogovorimo oko toga kako dalje da nastavimo.

Štepalica: Haljina sa čvorom

Štepalica: Haljina sa čvorom

Povezani tekstovi

2 comments:

  1. baš me zanima kako će na kraju ispasti pa ću pratiti kako dalje budeš pisala.
    ovaj kroj mi izgleda kao jedan od onih koji imaju samo dvije krajnosti: može ispasti super, a može i skroz bezveze.
    i kako se ovo pegla?
    trebao bi biti neki materijal koji se puno ne gužva. jer pored ovog čvora na stomaku još i da je neki materijal koji se gužva...baš bi djelovalo zbrčkano.
    sretno i nadam se da ćeš riješiti dileme oko kroja.

    ReplyDelete
  2. Znaš šta mi je palo na um- ovo je model pogodan i za krupnije. Čini mi se da sakriva sve što treba, a opet deluje elegantno i posebno. Razmisli o tome.

    ReplyDelete