Mar 5, 2020

Modelovanje suknje sa falš preklopom

modelovanje suknje sa fals preklopom


Prošli put sam pisala o modelovanju suknje na preklop, i iznela svoje viđenje o praktičnosti ovakvog modela. Htela sam da pokažem da malo drugačiji model sa sličnim detaljima može izgledati jednako efektno, a pritom je i udobniji za nošenje.

Zato sam napravila model sa falš preklopom, a sašila sam dve varijante suknje: od smeđeg tvida sa vezom, i od vunenog štofa sa prens de gal karo šarom. Preklop na kariranoj suknji je krojen iz kosine, da bih joj dodala malo dramatičnosti.
Obe suknje su izuzezno udobne za nošenje, prikladne za svakodnevne varijante.

modelovanje suknje sa fals preklopom

modelovanje suknje sa fals preklopom

Pošto je konstrukcija preklopa identična za ovaj model kao i za prethodnu suknju, neću iznova opisivati korake, to možete pročitati ovde. Danas ću se baviti onim detaljima koji se razlikuju od prethodne suknje, i pojasniću zašto sam neke detalje modelovala na način na koji jesam.

Dakle, prednji preklop se modeluje identično kao i preklop na suknji iz prošlog posta. Razlika je jedino u tome što vam za ovaj model treba samo jedan panel za preklop, i to desni. Takođe vam treba i opšivak preklopa.

modelovanje suknje sa fals preklopom

Ostatak suknje je manje-više obična ravna suknja, ali sam joj ja dodala još par detalja. Naime, htela sam da prednjica suknje ima psec u pojasu, kako bih ovaj deo ojačala. Preklop koji ide preko prednjice će biti fiksiran za nju, pa sam se plašila da će njegova težina vući celu suknju dole. Sa psecom u pojasu, tkanina će biti ojačana flizelinom, pa je cela konstrukcija čvrršća.
Za psec u pojasu sam iscrtala liniju paralelnu sa linijom struka, kao na slici ispod.

Još jedan detalj sam unela u kroj: usku traku od postave koja spaja donji prednji panel sa bočnim šavom. Naime, na desnom boku (gledano na telu) se sastavljaju tri sloja materijala: zadnji panel, prednji donji panel, i bočna ivica preklopa. Pošto baratamo sa debljim štofom, tri sloja tkanine mogu biti prilično debela, a šavovi mogu biti nezgodni za raspeglavanje. Da bih smanjilja ukupno zadebljanje tkanine na bočnom šavu, donji prednji panel sam iskrojila užim, pa ga nadovezala trakom od postave, jer postava je dosta tanja od štofa. Na crtežu, to je vertikalna crvena linija sa leve strane. Kako postava ne bi virila ispod preklopa suknje, malo sam je skratila: kratka crvena horizontalna linija.

Primetite da svi krojni delovi prikazuju lice materijala, zato su leva i desna strana na ilustracijama obrnute u odnosu na telo.

modelovanje suknje sa fals preklopom

Panel sam isekla duž iscrtanih linija, brusne na psecu pojasa sam zatvorila. O istom trošku sam napravila i kroj za prednji deo postave, koja će biti krojena kao za klasičnu suknju sa psecom.

modelovanje suknje sa fals preklopom

Zadnji panel ostaje kakav je i bio, ali mi je potreban kroj za psec u pojasu i za zadnji deo suknje. Zato ponavljam korake opisane gore, i precrtavam nove krojne delove na novi list papira.

modelovanje suknje sa fals preklopom

I, evo kako konačan kroj za suknju izgleda. 


    modelovanje suknje sa fals preklopom

    Krojenje materijala:
    • Prednji preklop krojiti 1x
    • Prednji opšivak preklopa krojiti 1x
    • Prednji donji panel suknje krojiti 1x
    • Prednji psec pojasa krojiti 2x sa pregibom
    • Zadnji panel suknje krojiti 2x
    • Zadnji psec pojasa krojiti 2x
    • Prednji panel postave krojiti 1x sa pregibom
    • Zadnji panel postave krojiti 2x
    • Prednji produžetak panela krojiti 1x od postave
    Potreban materijal:
    • Štof: 2 dužine suknje + 20 cm
    • Postava: dužina panela sa postavu + 5 cm

    Povezani tekstovi


    No comments:

    Post a Comment