Jul 21, 2014

Zavezana - izmene kroja


U prethodnom postu sam pisala o ovoj zanimljivoj haljini, koju šijem za drugaricu. Nakon članka je usledila proba, pa smo izmenile kroj na par mesta, kako bi bolje pristajao telu. Po mom mišljenju, najveći problem kod ovog kroja je to što je modelovan za visoke žene, pa su krojni delovi za torzo prilično izduženi. Iako je drugarica visoka oko 175 cm, trebalo je da skratimo prednje i zadnje panele na par mesta, kako bi sve stajalo na svom mestu.

Moram da napomenem da dugarica nije imala nikakav problem sa čvorom i zadebljanjem materijala koje se nalazi na struku, tako da smo rešile da kroj korigujemo i nastavimo po originalnom planu.

Štepalica: Korekcije kroja za haljinu s čvorom

U daljem tekstu ću opisati koje smo izmene morale da napravimo na kroju, ali vas upozoravam da u ovom slučaju korekcija nije apsolutno egzaktna, i da svakako morate na svom telu da isprobate kroj, kako biste znali gde i koliko isti treba da izmenite. Ovaj tutorijal neka vam posluži samo kao ideja i neki okvirni vodič.

Kada smo sastavile haljinu primetile smo nekoliko problema:
  • otvori za ruke su bili preveliki, bočni šav ispod ruke je stajao jako nisko u odnosu na pazuh
  • drugarica ima široka ramena, pa je trebalo korigovati ramene šavove
  • na grudima je bilo previše materijala, trebalo je ukloniti višak
  • na struku, tj. kosom šavu koji spaja gornji i donji panel, je materijal prosto visio - torzo je bio predugačak
Korekcije smo radile u nekoliko etapa. Prvo smo korigovale otvore za ruke, kako bi se tačno videlo gde i koliko treba dalje menjati kroj na grudima i struku.

Dakle ovako izgleda originalni kroj. Neću, za sada, ulaziti u detalje šivenja kroja - o tome ću možda pisati kada budem šila haljinu. 

Štepalica: Korekcije kroja za haljinu s čvorom

Otvor za ruku sam smanjila tako što sam kroj skratila za par cm u predelu između okovratnika i pazuha. Nacrtala sam dve paralelne linije, kao na slici ispod. Zatim sam kroj isekla duž tih linija, i spojila ga ponovo, uklonivši višak materijala. Kroj sam skratila sa oko 2cm. 
Istu izmenu, i na istom mestu sam uradila i na zadnjim panelima, kao i na rukavima.

Štepalica: Korekcije kroja za haljinu s čvorom

Potom sam korigovala širinu ramena. Isekla sam kroj u predelu ramenog šava, pa sam isečak zarotirala u stranu, šireći kroj u ramenom šavu. Pri tom, liniju otvora za ruku nisam povećavala niti smanjivala, jer sam isečak držala fiksiranim u predelu otvora. Rameni šav sam potom korigovala novom pravom linijom.

Štepalica: Korekcije kroja za haljinu s čvorom

Kada smo korigovale otvore za ruke, kroj je mnogo bolje izgledao. I dalje je bilo viška materijala, ali više ne toliko na grudima, koliko na struku. Deo tog viška smo uklonile tako što smo u potpunosti zatvorile faltu na levom kraju kroja. Ovaj korak sam odradila tako što sam špenadlama pričvrstila materijal tamo gde mi se činilo adekvatnim, a potom sam izmene prenela na papirni kroj. Rezultat ove izmene je bilo zatvaranje falte na struku, kao što je prikazano na slikama ispod.

Štepalica: Korekcije kroja za haljinu s čvorom

Štepalica: Korekcije kroja za haljinu s čvorom

Nakon ove korekcije, videlo se da model ima potencijal da sjajno izgleda. Ostalo je još malo viška materijala, duž samih kosih šavova, pa smo i taj deo kroja korigovale, kao što je prikazano na slikama ispod.

Štepalica: Korekcije kroja za haljinu s čvorom

Štepalica: Korekcije kroja za haljinu s čvorom

Konačno, evo poređenja kako kroj izgleda pre i nakon naše intervencije. Ono što na ovim slikama nisam prikazala je to da sam središnju faltu malo produžila, a dodala sam i još jednu, koja ide od desne dojke (leva strana na slici) ka sredini nabora za čvor. 

Sa svim ovim izmenama, haljina je izgledala odlično, a drugarica je bila zadovoljna. Primetite da dužinu bočnih šavova nismo menjale, tako da zadnji paneli nisu mnogo korigovani - sva izmena je bila vezana za otvore za ruke. 

Štepalica: Korekcije kroja za haljinu s čvorom

Dalje me čeka šivenje, pa još jedna proba. Drugarica u međuvremenu ode na more, tako da nastavak ovog serijala sledi kada se vrati.

Povezani tekstovi

1 comment: