Nov 17, 2014

Kad kopiraš sopstveni stil


Štepalica: Kad kopiraš sopstveni stil

Ovih dana intenzivno radim na tome da obnovim svoju garderobu. Za nekoga ko mnogo šije, i samoj mi je neobično kad se nađem pred ormanom i pomislim kako nemam šta da obučem. Međutim, realnost jeste da sam ostala bez velikog dela odeće koju sam nekada nosila - mnogo stvari se vremenom ofucalo od nošenja, neki komadi mi više nisu tako interesantni kao ranije, a usklađene kombinacije su se polako rasparile. Ne pomaže ni to što mi se telo blago promenilo, pa mi više ni omiljeni oblik i silueta ne stoje jednako dobro kao pre.
Tako sam pre par nedelja napravila veliku čistku među svojim stvarima, i pobacala ili razdelila mnoge od njih. Ako ne mogu da ih nosim, i samo zauzimaju mesto u ormanu, šta će mi?

Kada sam napravila mesto za nove stvari, zapitala sam se kakvu garderobu želim da imam. Moj stil se nije mnogo menjao tokom godina. Oduvek volim klasičnu garderobu koja prati formu tela, i koja je svedenih linija. Veoma mi se dopada odeća koja ima gotovo strogu formu nalik uniformi, ali me privlače neobični detalji i upečatljiv kroj. Takvu garderobu sam godinama pravila i u njoj se odlično osećala. I to ne želim da menjam. Ono što bih volela da postignem je da imam lepu i interesantnu a udobnu garderobu, u kojoj ne izgledam tetkasto niti infantilno, a koja je prikladna za posao.

Oduvek sam volela da nosim haljine, i verujem da u njima najbolje izgledam, mnogo bolje nego u suknjama i definitivno bolje nego u pantalonama. Međutim, nikada nisam imala mnogo zimskih haljina - uvek sam gledala da imaju rukave, a onda su mi ti rukavi bili prilično neudobni za nošenje (organičen opseg pokreta ruku; ako su 3/4 dužine, obično mi bude hladno, a ako su dugi, obično mi budu preširoki), pa sam zimi gledala da nosim suknje. Ali u suknjama sam često izgledala tetkasto. Danas mislim da je to još izraženije, što zbog novih proporcija mog tela, što zbog mojih godina.

Zato sam se odlučila za solomonsko rešenje, tj. da napravim haljine sa kratkim rukavima, ili bez rukava, koje bih nosila sa rolkama, košuljama ili majicama ispod. Kad sam uzela da smišljam detalje koje bih volela da imam na haljinama, shvatih da sam mnoge od njih već šila. A neki od njih su toliko upečatljivi, da sam sigurna da biste ih odmah prepoznali, poput ovog, ovog ili ovog. Da li bi bilo dosadno da ponovim iste detalje? Možda, ali ko bi, sem vas i mene, znao da sam iste ili slične haljine već nosila? Zato. možete očekivati da ću uskoro objaviti neke nove - stare komade.

U međuvremenu, evo još par modela koji su mi privukli pažnju, i koje bih rado šila, uz poneku izmenu. Neke od njih sigurno i hoću!

 

 

 



Povezani tekstovi

5 comments:

  1. Potpuno te razumem sve sto si rekla. I dopada mi se sta si odlucila. Modeli koje si izabrala zaista su fantasticni, a sivenje istih za tebe svakako nije problem. Podrzavam te u potpunosti! I,da, kad si vec pomenula, mislim da ti haljine boje stoje i htedoh reci i bez rukava, pa sa rolkama, kad vidim da si ti to vec napisala. Mozda ti duzina suknje odredjuje taj osecaj tetkastog izgleda? Sta mislis? Da su krace bar za 1-2cm, sasvim bi drugacije delovalo. Znaci, ne mislim mini suknje, vec samo malo krace. Ili je stvar u dezenima i bojama? Verujem da i to ima uticaja. U svakom slucaju, samo napred. Steta da osoba tvog umeca nema svaki dan drugu haljinu, bluzicu ili detalj. Lepa si, zgodna si, vredna si-samo napred!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moj problem sa suknjama leži prvenstveno u neobičnom obliku tela - imam kratak torzo, naglašen struk, malo šire kukove i duge noge. Nemam onu klasičnu figuru peščanog sata, a nisam ni oblika kruške, nego negde između. Neki nazivaju moj oblik tela "8".

      Zbog uskog struka mi bolje stoje stvari upasane u suknju, i udobnije su mi suknje sa visokim strukom. Međutim, na taj način vizuelno još više skraćujem torzo. Ponekad je jako teško naći granicu i liniju do koje pojas suknje treba da ide. Ista stvar je i sa pantalonama. Sad kad sam se malo i ugojila, dobila sam stomačić, koji nikako ne uspevam da sakrijem suknjama - kao da ga još više istaknu, a zbog toga odmah sebi izgledam nekako starije.

      Što se pak dužine tiče - kada sam bila mlađa i mršavija, sjajno su mi stajale mini suknje. Ali, zbog dugih nogu, uvek sam gledala da miniće nosim sa ravnim cipelama - nekako mi je degute bilo da nosim i minić i štikle. Suknje do iznad kolena generalno mi dobro stoje i na ravne i na cipele sa štiklama. Suknje sa faltama imaju volumen, pa mi nikako ne stoje kada su kratke - treba im dužina da bi pale lepo. Ali njih mogu da nosim samo sa cipelama na štiklu. Zimi mi je to posebno problematično jer čizme pokriju veći deo noge, pa nemam taj osećaj izduženih nogu. Zato ne mogu isti model da nosim leti i zimi.

      Sa haljinama je sve mnogo lakše - nema pojasa da mi "seče" torzo, i mislim da generalno sa njima mogu da istaknem sve ono najlepše na sebi.

      Delete
  2. da, tako sam i ja uradila. pisala sam već ranije na blogu o tome. to sam nazvala "inventura garderobe i stila". nakon toliko godina šivanja odjeće shvatila sam da nemam šta da obučem, jer sam stalno šila neke stvari koje uopšte nisu ono što me privlači. stalno sam nešto ukrašavala odjeću, dodavala ovo, ono i ništa od toga zapravo nisam nosila. i shvatila sam da volim minimalizam i da ne volim ukrase i dodatke i da više volim da dam prednost kvaliteti materijala, nego naobičnosti i originalnosti kroja.

    i tako sam sve izbacila iz ormara, ali sam ove godine bila zauzeta drugim stvarima i nisam stigla skoro ništa sašiti, osim par majičica i suknji, ali to je sve bilo za ljeto. sad fakat nemam šta da obučem, sva sreća pa mi posao ne traži neki dress code, niti gdje idem, pa se mogu provući sa farmerkama i par majica koje sam ostavila :)

    doduše skupila sam neke materijale pa ću ovih dana početi da šijem. inače ne volim tražiti inspiraciju na internetu, jer uvijek završim sa puno ideja koje me odvraćaju od onog šta zaista želim da sašijem, ali su mi bili veoma korisni postovi iz serije Wardrobe Architect na blogu Colletterie, pa kao hoćeš pogledaj i ti.

    sretno, a ne sumnjam da ćeš napraviti puno lijepih stvari :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. i da zaboravih...definitvno haljine bez rukava ili cap sleeves. preko samo obučeš neki kardigan ili sakoić i super si obučena.

      Delete
  3. Ove haljinice su totalno moj stil, najudobnije se u haljinama osjecam. Blago tebi sto znas siti, u trgovinama se vecinom nadje nesto sto mi totalno ne pase. U zadnje vrijeme su in ove haljinice sto imaju onak zategnuti dio pod grudima a meni to sam jos poveca boobs. Najdraza haljina koju imam je istog kroja kao ova prva crvena samo je crna i nema nabora i nosim ju s vestom gore (za ugurati neku bluzu ispod mi je preuska). Sakoi su isto dobra ideja samo opet, meni bi u tome bilo pre vruce a biti na poslu (ili igdje) u haljini bez rukava je moj veliki no-no :)

    ReplyDelete