Mar 20, 2014

Šivenje Zlata suknje: #14 porubljivanje suknje, metod 1

CLICK to read the text in English

Šivenje Zlata suknje - #14 porubljivanje suknje, metod 1

Skoro da smo završili šivenje suknje! Došli smo do porubljivanja, a kao što sam obećala, pokazaću vam tri tehnike koje možete primeniti, zavisno od vrste materijala od kog je napravljena suknja. 

Prvi metod koji ću vam pokazati pogodan je za tanje materijale, poput postave, viskoze, pamuka, lana. Takođe, ovaj metod je prikladan za suknje na kojima vam ne smeta da imate vidljiv šav na licu materijala. Ovu tehniku sam koristila na postavi sve tri suknje, kao i na suknji B.

Suknje koje imaju zakrivljenu liniju poruba umeju da budu nezgodne prilikom porubljivanja, jer materijal na krivinama prosto neće da se jednako i ravnomerno savije. Za taj problem postoji vrlo jednostavno rešenje. Ja ću vam tehniku pokazati na postavi, a isti metod možete primeniti i na suknji.

Dakle, proštepajte u krug ivicu poruba, štepajući na otprilike na 0.5 cm od same ivice. Štep će stabilizovati materijal od tegljenja, i ujedno dati graničnik duž kog ćete tkaninu presaviti.

Šivenje Zlata suknje - #14 porubljivanje suknje, metod 1

Presavijte materijal naličjem prema naličju, duž proštepane linije i prepeglajte ivicu. 

Šivenje Zlata suknje - #14 porubljivanje suknje, metod 1

Presavijte materijal još jednom ka naličju, ovaj put određujući dubinu pregiba spram širine poruba koji želite da imate na suknji. Prepeglajte ivicu još jednom.
Kada radim sa postavom, uvek je presavijem za još 0.5 cm, jer nije potrebno da porub bude širi. Na suknji sam porub presavila za 2 - 2.5 cm. Generalno uzev, kada primenjujete ovu tehniku, nemojte ostavljati preširok porub, jer je donja ivica suknje uvek šira od gornje, i uvek imate višak materijala s kojim morate da se izborite. Što je porub uži, to je i taj višak materijala manji, pa je lakše uredno porubiti suknju, a višak materijala ravnomerno rasporediti tako da se ni ne primećuje.
Na postavi nisam porub pričvrstila špenadlama, ali kada sam radila sa suknjom, postavljala sam špenadle normalno u odnosu na porub, na svakih 5 cm. Time sam osigurala porub od otvaranja, a višak materijala o kom sam pisala sam ravnomerno rasporedila duž poruba, pa je bio gotovo neprimetan.

Šivenje Zlata suknje - #14 porubljivanje suknje, metod 1

Preštepajte porub tik uz gornju ivicu pregiba i prepeglajte ga još jednom.

Šivenje Zlata suknje - #14 porubljivanje suknje, metod 1

Šivenje Zlata suknje - #14 porubljivanje suknje, metod 1

Prilikom prepeglavanja poruba su se falte opustile na donjem delu suknje, pa ih prepeglajte još jednom, kako bi dobile svoj oblik.

Šivenje Zlata suknje - #14 porubljivanje suknje, metod 1


Šivenje Zlata suknje - članci

Sutra ćemo obraditi još jednu tehniku, pogodnu za većinu materijala na kojima je OK da se vidi štep s lica, poput pamuka, lana, teksasa, somota, kepera i sličnih.

Pratite dalje postove!

Kupovina kroja


Zlata kroj za suknju košta $11.98, ali kupci iz Srbije ovaj šnit mogu kupiti za upola manje novca, tj. za 500 RSD.

Kroj se može kupiti u dolarskoj valuti preko moje onlajn prodavnice na Etsy sajtu, ili uplatom novca u dinarskoj valuti na moj žiro račun.

Napominjem da dinarske cene ne važe ukoliko kupujete preko Etsy prodavnice.

Za sve dodatne informacije o kupovini, molim vas šaljite mi email na adresu: anajan.stepalica [at] gmail [dot] com.


Povezani tekstovi

1 comment: